Tegeleme erinevate plastikute taastamisega nii liimimise kui keevitamise teel.
Ühe auto konstruktsioon võib endas hõlmata enam kui sadu kilogramme plastikuid. Sellest on ehitatud tänapäeval Interjöörimaterjalid, katted, kinnitused, klapid, istmeosad ning paljud muud tänapäeval asendamatud komponendid.
Paraku plastikud kuluvad, kriimustuvad või lähevad mingil moel lihtsalt katki. Kõige levinumad vigastused plastikute juures on kriimustused ning seda eriti salongides. Plastiku kriimustamine ei nõua erilist jõudu ning seda võib igaüks teha täiesti pahaaimamatult. Kuna plastikuid on erinevaid, kasutatakse taastamisprotsessides vastavalt plastikutüübile erinevaid tehnoloogiaid.
Kõige sagedamalt tehakse kriimustusi kõvemale plastikule. Sel juhul kriimustused täidetakse ning tuuakse tagasi originaalseisukorda spetsiaalse plastikuvärviga. Kui plastikult kulub vaid värv, on seda võimalik seega kenasti plastikuvärviga taastada.
Vahel on vaja remontida ka kummeeritud plastikuid, ent tööjärgselt ei ole kunagi võimalik originaalset tulemust jäljendada, sest selline plastik oma esialgset kuju ei taasta. Sel juhul tasub lihtsalt asemele originaalosa osta.
Mida peaks teadma kereplastikute remondi kohta?
Plastikuremont hõlmab endas ka kereplastikuid. Kõige enam saavad kannatada põrkerauad, tiivad ning väljaulatuvad plastikdetailid. Laitmatu ning kõrgetasemeline remont saab kõigepealt alguse läbi keredetaili põhjalikust puhastusest, mis viiakse läbi lappide, salvrätikute, pihustite ning puhastussegu abil. Seejärel lihvitakse-töödeldakse kogu subjekt üle peene abrasiiviga, et saaks hiljem uue värvi kenasti peale kanda.
Kuna moodsad kereplastikud on valmistatud termoplastist, siis viiakse keerulisemaid remonditöid läbi spetsiaalse pahtliseguga. Nimetatud segu on elastsem ning sobib plastiku omadustega paremini kokku kui harilikult kasutatav pahtel. Detail krunditakse üle ning seejärel viiakse värvimisse.
Kui plastikdetailid vajavad külge liimimist, siis asetatakse taastatud või uus detail paika elastsete ning nakke-tugevdavate omadustega liimi abil. Sellised liimid suudavad rammuga kinni hoida ka suuremaid ja raskemaid detaile. Ühtlasi kuivavad need liimid piisavalt kiiresti – mõne salongiplastiku puhul peavad näiteks värvid ja liimid maksimaalse efekti saavutamiseks päevi või nädalaid kuivama.
Plastikuremondis eksisteerivad ka keevitus-või jootmisvõimalused. keevitada Õige keevitustemperatuuri ning korralikult ettevalmistatud pinna abil on võimalik praod ja defektid kenasti likvideerida. Kindlasti peab seda tegema pädev ja kogemustega spetsialist, sest plastik ei tohi üle kuumeneda, vastasel juhul muutub see lihtsalt parandamatuks.