Kui sinu ametiks pole just kaskadöör, siis avariidega kokkupuutumine ei kuulu kindlasti su meelistegevuste hulka. Vahel aga lihtsalt juhtub, olgu see siis tänu kehvadele tee-või ilmastikuoludele, teele hüpanud metslooma tõttu või hoopis mõne teise autojuhi vea pärast. Praegu on liiklusõnnetustest rääkides veel eriti päevakajaline aeg, sest libedus ning pimedus varitsevad ühel või teisel moel kõiki.
Reeglina vajavad autod avariijärgselt mingisugustki remonti. Kriimudega pääsemine võib samuti tähendada kulukat väljaminekut. Vahel on õnnetusjuhtumiks väike plekimõlkimine, vahel aga karmimate tagajärgedega väljasõit. Kindlustatud auto remondi nimel peab aga osalema kahjukäsitluses. Kuidas seda teha ja miks see kasulik on?
Kuidas käib õnnetusjuhtumi fikseerimine?
Kahjukäsitluse selgitamiseks läheme sündmusteahele absoluutsesse tippu. Oletame, et juhtub avarii kahe sõiduki vahel. Kui inimelude ohutus on õnnetuse järgselt tagatud, tuleb asuda juhtumi asjaolusid välja selgitama.
Kõigepealt on autos alati mõistlik vajadusel valmis hoida üks paber ja kirjutusvahend, mille abil liiklusõnnetus ära fikseerida. Vähemasti juhul, kui kokkupõrge tekkis mitme sõiduki vahel. Internetist saab alla laadida ja printida ka ametliku liiklusõnnetuse vormi, mis paljuski elu hõlpsamaks teeb.
Seejärel tuleb õnnetus ära vormistada, kontaktandmed ümber vahetada ning mõlemate osapoolte nägemused kinnitada. Kirja tuleb kindlasti panna ka kuidas ja mis asjaoludel õnnetus juhtus, kirjeldada toimumise skeemi ning lisada mõlema autojuhi arvamus süüst. Mõistlik on juurde teha ka pildid numbrimärkidega ja märkida täpne avarii asukoht.
See välistab lihtsalt selle, et mõni õnnetuses osalenu annab hiljem teistsuguseid ütlusi. Vajadusel tuleb appi fikseerima kutsuda ka politseipatrull. Kui see on korras, on järgmine samm juba kahjude menetlemine.
Kahjust teatamisega viivitada ei maksa
Kui sõiduk on saanud liikluskahju osaliseks, tuleb koheselt pöörduda otse autoteenindusse või pädevasse remonditöökotta. Kahjuteade edastatakse seal sinu eest ise ära.
Mõnel juhul pole see aga võimalik, mispärast saab alternatiivina kahjuteate ära täita internetis. Liikluskindlustus on kohustuslik ning selle olemasolul muutub kahjuteate edastamise järgne elu tavaliselt lihtsamaks, sest kogu olukorraga tegelemise võtab enda peale reeglina kindlustusselts.
Kahjujuhtumiks peetakse tavaliselt ootamatut või ettenägematut sündmust, mille korral inimesed vigastada saavad või kellegi varale materiaalset kahju põhjustatakse. Selle alla ei kuulu aga tahtlikult tekitatud kindlustuspettused.
Mida teeb remonditöökoda kahjukäsitluse käigus?
Töökoja meistrid-kahjukäsitlejad on olemas selleks, et kogu stressitekitav ja segane protsess võimalikult lihtsaks ja seletatavaks teha. Kahjukäsitlejad inspekteerivad sõiduki põhjalikult läbi, hindavad kahjusid ning teevad kindlustusele hinnapakkumise.
Kui töökojal on internetis olemas kontaktivorm kuhu pildid saata, on protsess tavaliselt veelgi kiirem.
Kui kõik peaks kliendile, töökojale ja kindlustusele sobima, siis võetaksegi avariis osalenud auto töösse ning endisele hiilgusele tagasitoomine võib alata. Kui autol puudub kaskokindlustus, võib remondikalkulatsioonide läbiviimine olla muidugi natuke aeganõudvam protsess.
Sellegipoolest tunneb hea ja kvaliteetse töökoja ära, kui ilma kaskota otsitakse välja parimad remondipakkumised ning tehakse kliendile neist selge ülevaade. Ühtlasi suudab selline ettevõte ka kõige õnnetuma taastatavas korras auto tagasi ohutult teele tuua. Boonuspunktid, kui veel asendusauto tööde ajaks antakse.
Õige remonditöökoja valib kas klient ise või hoopis kindlustusandja, kellel on tavaliselt nimekiri partnerettevõtetest ja pädevatest kohtadest, kuhu võib auto töösse usaldada.